תביעות נזקי גוף וחברות הביטוח

בימינו, הרבה אזרחים מודעים לאפשרויות הקיימות בשוק לבטח עצמם מבעוד מועד בביטוחים שונים אם זה במסגרת עבודה ואם זה במסגרת פרטית. וזאת במטרה כאשר מתרחש אסון, יוכלו לפנות לחברת הביטוח שביטחה אותם, ולהיות בטוחים כי חברת הביטוח תפצה אותם, ותהווה מעין גב כלכלי איתן לאותם רגעים קשים בחיים. הפיצוי כמובן, בהתאם לתנאי "החוזה" הפוליסה שנחתמה בין הצדדים, שבו כל צד מחויב לקיים. אך, לצערם של המבוטחים ולעיתים קרובות, דווקא ברגעים אלה נטרקת הדלת של חברות הביטוח בפניהם. 

גישתם של חברות הביטוח הינה לא למהר לשלם למבוטחיה בגין נזקי גוף, נהפכו כגוף כלכלי הם מעדיפים לדחות את התביעות. הדבר אך מחזק את ההמלצה שיש לפנות לעורך דין נזקי גוף בקי שידע לעשות את עבודתו ביסודיות להתנהל מול חברות הביטוח ולהתמודד עם טענותיהם שבגינם דחו את התביעה. לרוב טענות חברות הביטוח הן התיישנות התביעה, מרמה, אי עמידה בתנאי הפוליסה, היעדר גילוי מצד המבוטח ועוד כהנה וכהנה טענות.

נזק גוף בהכרח מזכה בפיצוי?

התשובה הינה כל מקרה לגופו של עניין. ניתן דוגמא, אדם יצא לשחק כדורסל במגרש של העיריה עם חבריו, מגרש מואר, ללא שום מהמורות במגרש ובזמן המשחק נחבט בגדר וכתוצאה מכך נחתכה אוזנו. במקרה זה אין עילת תביעה כנגד המזיק. אין פה אדם שהתרשל או רשות שהתרשלה שכן הרשות מילאה את חובותיה לשמירה על בטיחות מתקנים בשטחה.

המקרים בהם אנו נהייה זכאים לפיצוי בגין נזקי גוף יהיו כאשר אדם או רשות התרשלו בפועלם ובמקרים אחרים בהם יש הסדר חוק ספציפי כגון: חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, או אם ישנה פוליסה ספציפית המאפשרת להגיש תביעה בגין נזקי גוף לדוג', ביטוח תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה ותביעת הפנסיה. 

התייעצות עם עורך דין נזקי גוף יכולה להבהיר את התשובה באם קיימת עילת תביעה.

תקופת התיישנות בתביעת נזקי גוף

התיישנות קובעת ותוחמת למעשה את הזמן מיום אירוע הנזק או יום הידיעה על הנזק שנגרם ועד למועד האחרון בו ניתן להגיש תביעות נזקי גוף. במילים אחרות, ככל ולא הוגשה תביעה על נזקים שנגרמו, במועדים טרם ההתיישנות, לא ניתן יהיה להגיש תביעה ולבטח תביעות נזקי גוף כנגד המזיק או את חברת הביטוח בגין אותם נזקי גוף שנגרמו. על כן, ישנה חשיבות קרדינלית לידיעה באיזה מועד תביעה מתיישנת.

מועד התיישנות בנזיקין, ובנזקי גוף הינו שבע שנים ממועד המקרה, כמו כן, ועל פי חוק ההתיישנות ישנם חריגים ממועד זה, לדוג' הבנה כי יש קשר סיבתי לאירוע או גילוי הנזק במועד מאוחר יותר ממועד אירוע הנזק. בנוסף, ישנה התישנות של שלוש שנים במקרים שתובעים את חברות הביטוח במסגרת תביעת פוליסה ספציפית לקבלת תגמולי ביטוח. לדוגמא בביטוח פרטי לתאונות אישיות ניתן לתבוע את הפוליסה עד שלוש שנים מקרות האירוע או גילוי נזק הגוף. כאשר מדובר בקטינים שנפגעו בנזקי גוף הם יכולים להגיש את תביעתם שבע שנים מהגעתם לגיל שמונה עשרה, שאז מתחילים לספור את המועד להתיישנות התביעה, כלומר הקטין יכול להגיש את תביעתו בנזקי גוף עד לגיל עשרים וחמש. ליווי של עורך דין לנזקי גוף מתחילת האירוע ועד סוף ההליך בצורה מסודרת תוך שימת דגש למועדי ההתישנות שהינם מועדים קרדינליים תחסוך עוגמת נפש ותמצה את גובה הפיצוי.