תשלום תכוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים היא אירוע פתע לעיתים אף משנה חיים. מעבר לפגיעה הגופנית והנפשית יכולה להיווצר גם פגיעה כלכלית. כאשר הנפגע נמצא באי כושר עבודה ובמקביל צריך לממן הוצאות רפואיות גדולות (כגון: טיפול סיעודי, ציוד מתכלה וכו') הרי שנמצא בהפסד כלכלי. 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שהינו חוק סוציאלי בעיקרו ונועד להגן על זכויות הנפגעים בתאונות דרכים, מאפשר הליך מיוחד של קבלת סכום פיצוי בשלב הראשוני של הגשת התביעה פיצוי שהינו מקדמה על חשבון הפיצוי העתידי לכיסוי הוצאות דחופות, אשר יקוזז ממנה בסיומה. הליך זה מכונה בחוק "תשלום תכוף". המטרה היא לאפשר לנפגע קיום מינימלי עד להכרעתו הסופית של בית המשפט בסוגיית גובה סכום הפיצוי.  

כמובן שיש לגבות הבקשה כמו בכל תביעת נזיקין בכל אסמכתא רפואית קיימת. באם הבקשה הינה לצרכי מחיה יש צורך בהשוואה בין תלושי שכר. וזאת לשם הגשת הבקשה לחברת הביטוח או לבית המשפט בהתאם לצורך. 

המועד להגשת הבקשה לתשלום תכוף הינו קריטי שכן ניתן להגיש את הבקשה לתשלום תכוף בחודשים הראשונים לאחר אירוע התאונה ובסמוך ככל שניתן למועד התרחשותה. החוק קובע כי בית המשפט לא יפסוק תשלום תכוף בעד תקופה העולה על שנתיים מיום קרות האירוע שבגינו הוגשה הבקשה. יחד עם זאת בית המשפט לא נוטה לאשר בקשה לתשלום תכוף בעד תקופה של שנה ומעלה ממועד התאונה. בקשה לתשלום תכוף ניתן להגיש אחת ל-6 חודשים ובתנאי שהנסיבות השתנו במידה המצדיקה מתן החלטה חדשה בבקשה.