פגיעה נפשית בתאונת דרכים

האם קיימת פגיעה נפשית בתאונת דרכים?

התשובה לכך היא בהחלט כן. שענינו על כך נשאלת השאלה כיצד היא באה לידי ביטוי? ראשית יש לציין כי חוק הפלת"ד מזהה פציעות פסיכולוגיות כקטגוריה של נזקים העלולים להתרחש בתאונת דרכים. החוק מכיר בכך שפציעות פסיכולוגיות יכולות להיות הרסניות לנפגעי תאונות דרכים, חשוב לטפל בפציעות הנפש בדיוק כמו שאנו מתייחסים לפציעות פיזיות. להלן כמה  דוגמאות לפציעות או תסמינים פסיכולוגים שעלולים להתרחש עקב תאונת דרכים: פחד מלחזור לנהוג עד סירוב מוחלט לעשות זאת, רעשים חזקים או הבזקים הופכים להיות מפחידים, הפרעת פחד פוסט טראומטית PTSD, שינה הופכת להיות פתאום בעייתית כאשר לא הייתה שום בעיה בנושא טרם התאונה, מרבה להתעורר, סיוטים, דיכאון, נסיגה רגשית, חרדות, פוביות מפעילויות שגרתיות, בכי ועוד. קשיים אלה ועוד נפוצים באופן טרגי לאחר תאונת דרכים, הם אותנטיים לגיטימיים וברי פיצוי.

פיצוי בגין נזק נפשי בתאונת דרכים

ההשלכות הפסיכולוגיות של תאונת דרכים יכולות להיות טראומטיות ולעיתים טראומטיות יותר מפגיעות גופניות. ההשפעות הרגשיות של תאונת דרכים בעלת יכולת השפעה משמעותית על חיי היומיום של הנפגע. חוק הפלת"ד מאפשר לנפגעים לתבוע פיצויים בגין הסבל  והקושי הנפשי שהם חווים וכן עלויות הטיפול הקשורות לפגיעתם הפסיכולוגית.

עורכי דין לתאונות דרכים וכן לקוחות מתפתים לא פעם להתמקד רק בפגיעות פיזיות הנגרמות להם כתוצאה מתאונת דרכים. כאשר זאת הטעות ראשונה בדרך לפיצוי חסר המגיע לנפגע בתאונת דרכים. התמקדות בגוף ובנפש באופן נכון ושווה היא המפתח להחלמה מלאה מן הפציעות, במקביל למיצוי מלא של הזכויות לאחר תאונת דרכים.

התנערות חברות הביטוח מנזק נפשי

פציעות פסיכולוגיות הן פגיעות רגשיות שאינן נראות לעין ,משכך חברות הביטוח עלולות להמעיט בחשיבותם ובקיומם בכלל למרות שאלו פגיעות לגיטימיות לחלוטין. לאחר תאונת דרכים פציעות אלו יכולות להפריע בחיי היומיום כמו ואולי אף יותר מאשר פציעות גופניות. לכן חברות הביטוח מנצלות את חוסר הידע או המומחיות של לקוחות או עורכי דין נזיקין, שאינם בקיאים ברזי הנושא ומפחיתות לנפגע פיצוי שמגיע לו אשר לעתים יכול להגיע למאות אלפי שקלים.

לכן בטרם פנייה לחברת הביטוח חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין נזיקין, מתמחה בתאונות דרכים, אשר יכול להדריך ולהתוות את הדרך הבטוחה לפיצוי מקסימלי מבלי שיפגעו הזכויות שאותן חברות הביטוח מנסות לטשטש כמיטב יכולתן.

משרד גנית כהן בעלת ניסיון רב ומתמחה במימוש זכויות מבוטחים ונפגעי תאונות.

נפגענו נפשית – איך נפעל?

דבר ראשון יש לדווח לרופא המשפחה שיפנה למומחה בתחום. ויותר מכך חשוב מאוד לתעד את הפגיעות שנגרמו ע"י איש מקצוע בתחום בריאות הנפש. בין אם זהו יועץ סוציאלי, פסיכולוג או פסיכיאטר. זיהוי הפגיעות הן הצעד הראשון בטיפול בהם. בנוסף, טיפול מקצועי הכרחי על מנת לאסוף את המידע הנכון, חשוב לאין ערוך מבחינה משפטית ודרישת פיצוי מול חברת הביטוח. 

באם עברתם תאונת דרכים ואתם חושדים שנגרם נזק נפשי תחילה, הרגעו, תנשמו. ומייד צרו קשר עם עורכת דין מיומנת ובעלת ניסיון אשר תצעד אתכם יד ביד, ברגישות עד לתוצאה המיטבית. יש לנו את ההכשרה, הניסיון והכלים כיד לסייע לנפגע בתאונת דרכים לדרוש ולקבל פיצוי מקסימלי עקב פגיעתו.

משרדנו עובד עם מומחים רבים בפגיעות מסוג זה, ומתמחה בטיפול מקצועי ורגיש כחלק מאסטרטגיה משפטית מלאה למתן פיצוי מלא לנפגע. 

עורכת דין גנית כהן מתמחה בתאונות דרכים ובדיני ביטוח ומייצגת נפגעים ומבוטחים בתביעות פיצויים עקב תאונות דרכים. משרדנו מטפל במלוא ההליכים הנדרשים לצורך מימוש זכויות נפגעים ומבוטחים לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף.